נוסעת לנשר לפגוש את יעל קרניאל

פרויקט 'אני באה אליכן' מורכב מפגישה שלי עם היוצרת, ראיון כתוב, פודקאסט, ויצירה אישית בעקבות שיר שלי. מזמינה אותך, הפעם, להכיר את יעל.

במסגרת שיתוף הפעולה בפרוייקט 'אני באה אליכן' הזמנתי את יעל לבחור שיר שכתבתי, שיהווה לה השראה לעבודת יצירה פרי ידה.

יעל בחרה את השיר:

לִבְשִׁי לָבָן 

לִבְשִׁי לָבָן גַּם בְּיוֹם חוֹל 

לִבְשִׁי לָבָן, הַחַיִּים הֵם חֲגִיגָה! 

לִבְשִׁי לָבָן בִּמְקוֹם חָלוּק, בִּמְקוֹם סִנָּר 

כָּל יוֹם הוּא חַג 

לִבְשִׁי לָבָן, אַתְּ טְהוֹרָה 

הָאִירִי אֶת הָעוֹלָם עִם הַנִּיצוֹץ שֶׁבָּךְ 

הָאִירִי אֶת הָאֲחֵרִים 

הָבִיאִי אֶת מַתְּנַת החֶסֶד לְעוֹלָם הַזֶּה 

הַשְׁפִּיעִי טוֹב 

אַתְּ אוֹר לָבָן, 

גָּדוֹל וְאֵינְסוֹפִי.


קראתי את השירים המקסימים שלך ומצאתי את עצמי מתחברת מאוד לרבים מהם, אבל השיר הזה כאילו נכתב במיוחד בשבילי.

אני מתחברת אליו ברמות הכי עמוקות שיש, כאילו תפיסות העולם שלי, המהות שבי והיעוד שלי שזורים ועטופים בין ובתוך המילים ברוך בעדנה ובדיוק מופלא. 

השיר מתחבר למהות המלכותית הסמויה שלי וייעוד שלי : "לבשי לבן גם ביום חול", "האירי את העולם עם הניצוץ שבך", "האירי את האחרים", "הביאי את מתנת החסד לעולם הזה". 

וגם למהות הילדית האופטימית, השמחה וחסרת הגבולות שחיה בתוכי: "לבשי לבן החיים הם חגיגה", "כל יום הוא חג", "לבשי לבן את טהורה", "את אור לבן גדול ואינסופי". 

מילים ומשפטים שמהדדים בי ומרגשים אותי עד דמעות.  

השיר לקח אותי למחוזות המנדליים אליהם אני מחוברת עד מאוד ונולדה לי בהשראתו מנדלה שונה ואחרת מאלה שיצרתי לאורך השנים ועד כה. 

נולדה לי מנדלה גלקטית וקוסמית, מוארת ומאירה, חגיגית ומנצנצת, מנוקדת בלבן עם נגיעות מלכותיות של זהב.

ראיון ופודקאסט עם יעל קרניאל

הבלוג מציג חלקים מהשיחה שלי עם יעל, ממליצה להמשיך ולהאזין לפודקאסט בו היא מפרטת על הבחירות שלה ועל היצירה. (הראיון המוקלט אינו זהה לראיון המוקלד)

ספרי לנו מי את  

אני יעל קרניאל, בת 61, ומרגישה כמו בת 16 (אישה ילדה). 

אני אמא גאה לחן המקסים שילד את האם הפנימית ששכנה בתוכי, ולגל המדהימה שחיברה אותי בחזרה לילדה הפנימית שנשכחה. 

אני אחרי שתי קריירות ארוכות משמעותיות ומצמיחות. הראשונה היתה קריירה צבאית בחיל האוויר שנמשכה קצת יותר משני עשורים,  בתחילה עבדתי על מטוסי ומסוקי קרב ובהמשך הכשרתי דורות רבים של חיילים ומפקדים, זכיתי לכינוי "אימי הגנרלית"

כשפרשתי יצאתי לקריירה שנייה שדרשה הסבה מקצועית מהותית, למדתי באקדמיה עשור ולאחר מכן טיפלתי בילדים, מתבגרים ומבוגרים עם קשיים לימודיים, רגשיים ופרגמטיים במתכונת של מפגשים דיאדים בשיטות ייחודיות שחוללו קסמים וניסים בלתי מוסברים. 

אחרי עשור פיטרתי את עצמי כדי לגלות מה אני עוד רוצה להיות כשאהיה גדולה, מה הצעד הבא שלי? 

אני מחוץ למעגל העבודה כבר 4 שנים ובשנתיים של הקורונה אני בעיצומו של פרץ יצירתי שלא ידעתי כמותו ואין לי ספק שהפאוזה הזו שפרגנתי לי והיצירתיות שמתפרצת ממני הפכה את השנים הללו לטובות שבחיי. 

בנוסף אני שוחרת תרבות כפייתית מנויה לתיאטרון ולמופעי מחול, חסידה של הסדרה הקלאסית של גיל שוחט המחונן, אוהבת הופעות חיות וסרטים זרים, לטייל בארץ ובעולם וגם לרקוד, לשיר וללכת יחפה על חול הים ויש לי פרטנרית מגניבה לכל אחת מהאהבות האלה, איזה כייף לי.

סיפור ניצחון  

אני מרגישה מאוד מבורכת.

צברתי הרבה ניצחונות קטנים וגדולים לאורך השנים, אני מלאת הודיה על כך. 

הניצחון הגדול מכולם והמפתיע ביותר הגיע דווקא בעקבות הדרמה המשפחתית ששרדתי, לאחר 25 שנים המשפחה הקטנה שלי התפרקה!! זה היה קשה מנשוא!! זה היה כואב בטרוף!! מבעית ומפחיד!! וזה הרגיש כמו משהו גדול וחזק מאיתנו!! ממני!! אט אט אפשרתי לעצמי לשקוע לתוך הכאב שחשתי והסכמתי לתת לעצמי לצלול לתהומות עמוקים וחשוכים לאבד את הדרך!! לאבד אותי!! ודווקא במקום שהרגיש כמו סוף העולם מצאתי אותה!! את הילדה!! גיליתי אותה מחדש!! גיליתי אותי מחדש!! היא ביקשה להראות, היא התחננה להישמע היא דרשה לצאת לחופשי!! ואט אט היא פרצה מתוכי צוהלת ושמחה, סקרנית ומלאת חיים, אופטימית ומלאת אהבה!! ניצחונה של הילדה!! נצחוני שלי!! מאז ועד היום, היא ואני בדילוגים קלילים חוגגות את החיים, שלא יגמר לעולם.

 
מה מוביל אותך ליצור 

הצורך והדחף הפנימי והעמוק לבטא ולהתבטא. 

לאפשר למה שמבקש ממני לצאת החוצה כמו שהוא רוצה: לרגשות, לתחושות, למחשבות, לתהיות, לשאלות, לחלומו ולמשאלות לב. 

לתת לילדה שבי את המקום ואת המרחב לגלות ולהתגלות על גבי הדפים הלבנים בין ובתוך המילים מעל ומתחת לצורות והצבעים. 

מהו החלום שלך 

להיות אני

להביא את הקול הייחודי שלי ברוך ובעדנה. 

לרטוט את התדר שלילפעום ולהפעים. לרגש ולהתרגש. לנצוץ ולנצנץ. לחגוג את עצמי ואת חיי. לבקר במחוזות פיזיים, מנטליים, רגשיים ותודעתיים שטרם ביקרתי בהם. לחיות במובן הכי חי של המילה.

משהו שאף אחד לא יודע עלייך 

אני מלכה בהסוואה לפני כמה שנים ביקרתי אצל מתקשרת ניצולת שואה מלאכית קטנה גדולה שאמרה לי שאני "אינקוגניטו", שאני נושאת כתר נסתר על ראשי, שאני מלכה עם ראייה נדירה של האחר והגיעה השעה שלי לצאת לאור, אז אני פוסעת אט אט בדרך אל האור. 

איך הגעת ליומן הוויזואלי 

לפני שנתיים, ככה פתאום משום מקום, חברה שלחה לי קישור לשני הטיולים שמתכננת רקפת הדר להוציא בקיץ, האחד ללונדון והשני לדמנהור. 

הטיול לדמנהור הטריף אותי, עשיתי גוגל והרגשתי צמרמורות בכל הגוף, הבנתי שלשם אני חייבת להגיע!! 

קראתי גם על רקפת הדר ועל היומן הוויזואלי והבנתי שאת האומנית הזו אני חייבת לפגוש!! זה היה הטיול הרוחני הראשון שלי ששילב בתוכו גם אומנות ויצירה. 

מה שראיתי פגשתי וחוויתי בדמנהור היה למקור השראה בלתי נדלה והיומן הוויזואלי הפך להיות לגן שעשועים חסר גבולות, רב אפשרויות, צבעוני וססגוני מרגש ומפעים. 

אני והילדה שבי, שהכתיבה הפכה לדרך חיינו, גילתה פתאום ערב רב של צבעים וחומרים, דימויים וטכניקות להביע את מה שחש ליבה ומה שמתחולל בנפשה והיא יצאה במחולות. 

דפי הנפש הוויזואליים שנולדו היו עוצמתיים ומעצימים, מרגשים ומעשירים, מרפאים ומנחמים באופן יוצא דופן!! 

ואז הגיעה הקורונה... והחלו המפגשים בזום והפכנו לשבט של נשים יוצרות וכל הקונספט הזה לקח אותי למחוזות של חופש ושמחה, תשוקה ואהבה, חוויתי פרץ יצירתי מטורף שלא ידעתי כמותו, עשרות עבודות מרגשות ומרובדות נולדו לי בשמחה ובכייף גדול. 

בחרי עבודה שלך וספרי לנו מדוע בחרת אותה

העבודה שבחרתי מבטאת את המהות הילדית שממנה אני יוצרת. 

מהות שמביאה לידי ביטוי את התום ואת הפליאה, את הסקרנות ואת הגילוי, את ההפתעה ואת ההתרגשות, את הרוך ואת המתיקות, את הדמיון חסר הגבולות ואת התודעות הגבוהות. 

המדיטציה החזירה אותי לחדר הסודי שבדמנהור אל שער המלאכים והמלאכיות וכך נולדה לה הפיה הטובה, השמים והכוכבים והתחושה שאני בתודעת האין סוף ומעבר לו. 

תהליך יצירתי מרתק ומפתיע, כאילו שהעבודה יצרה את עצמה באמצעותי. נהניתי מכל רגע ומכל שלב ואהבתי מאוד את התוצר, שאגב זכה להמוני לייקים ותגובות חמות משבט הנשים היוצרות.


תודה לך מירב, יש לך כישרון לסכם שיחה שלמה, מתוך היכולת לראות ניואנסים קטנים, להבין אותי עד הסוף, לשקף ולעשות סדר. הופתעתי איך השיחה התפתחה ולאיזה מחוזות הגענו. שיחה שהצליחה לרגש ולהיות מלאת הפתעות וקסם.

שנה טובה. היה ממש כייף.


אני ממש נהניתי, היה לי כייף לפגוש אותך, המון התרגשויות וגילויים, תודה רבה לך שאירחת אותי יעל.


עוד על יעל קרניאל אפשר לקרוא בעמוד שלה בקהילת היוצרות.


נהנית? רוצה להשאר בעניינים, ולקבל עדכונים למייל בכל פעם שעולה ראיון חדש עם אומנית חדשה, מרתקת ומוכשרת? 

השאירי את פרטי המייל שלך פה ונשאר חברות 😊

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.